lørdag 2. mai 2009

Almost summer!

I'm having a visitor this weekend - Chanett Orre is here to see what it's like to be a vet in lambingseason... And it's been so quiet on duty! Not one lambing, not a single one! Yesterday, we went out to have a look at one sheep with a uterusinfektion after a bit of a difficult delivery, where the farmer had to help her getting the lambs out. Then, in the evening, there was a sheep with mastitis - she'd given birth to 5 lambs! Last year, she had 6. That's A LOT for a sheep, who's only got 2 teats... But the weather was awsome, sunny and warm (21 degrees C when I checked) - a summer day on May 1st!

It's been quiet today as well. We went to the same farmer 2 times, he had 3 sheep with the same symptoms - classical listeriosis, but they'd all been outside for at least 4 days, and on different pastures. A mystery! While I was there, they got doubletreated for hypomagnesia - just in case. It's been an early spring this year, with a lot of fresh, quickgrowing grass.

I think I have an appletree in my garden - this is what the flowers look like. Beautiful, right?!? I'm not too good at remembering my camera, but this time, I've been good - photos for my blog! There's so much to photograph, if I only remember to! Lambs outside, beautiful waterfalls (lots and lots of water from melting snow in the mountains) and the rivers are wide from all the melting water.

5 kommentarer:

  1. Flotte bilder! Jeg vil ha en ny camera!

    SvarSlett
  2. Jeg er veldig fornøyd med kameraet mitt - må bare få meg litt mer ekstrautstyr!!!

    SvarSlett
  3. Du kan sikkert godt vente med det, jeg var super ivrig og ville ha alt utstyr.. flash og "tripod"... bruker jeg det noen gang? Nei, bruker flashen så godt som aldri og tripod-en bruker jeg heller aldri, så om det er det du vil ha så kan jeg godt si bare vent, lær mer på kamera og hvordan du bruker manuelle instillingene til at endre lysforholdene så du kan ta bilder inn i sportshaller.
    Om du vil extra lenser så hadde jeg også ventet litt med det til du er flinkere på kamera og veit hvorslags lense (objektiv) du har mest bruk for, de er svinedyre om du vil få god kvalitet:)

    SvarSlett
  4. Ekstra objektiv er det første jeg kommer til å kjøpe meg. Låner et 28-155mm objektiv, og det blir ikke helt det samme når jeg bruker det som kom med kamera.

    SvarSlett
  5. hvor er du egentlig? ingen blogg, ingen ting..

    SvarSlett